За да добавите разход, следвайте тези лесни стъпки: Отидете в раздел „Финанси“ и кликнете върху „Нова транзакция“, след това изберете „Добави разход“.
За всеки разход можете да въведете следната информация:
- Имот,
- Тип,
- Дата,
- Платец,
- Сума.
Освен тази информация, можете също да добавите:
- Договор за наем,
- Периодичност (еднократен или повтарящ се разход),
- Сума на ДДС,
- Възстановима сума (за възстановими разходи),
- Описание,
- Приложени документи (фактура, оферта).
Разходите се обобщават в няколко основни типа:
- Такси към етажната собственост,
- Възстановими разходи от наемателя,
- Данъчно признати разходи,
- Кредити,
- Възстановяване на салдо към наемателя,
- Възстановяване на депозит,
- Други разходи.
Разход от тип възстановен депозит
След приключване на договора за наем и връщането на депозита, можете да въведете разход с наименование „Възстановяване на депозит“. За този запис ще бъде създаден съответен документ, отразяващ подробностите по възстановяването.
За приходите и разходите от тип „Депозит“ имате възможност да маркирате полето „Сума за информация“. Ако активирате тази опция, сумата няма да се взема предвид в изчисленията и баланса в секцията „Финанси“.
Периодични разходи
Имате възможност да създадете периодичен разход от раздел „Финанси“, като изберете „Добави разход“. Изберете типа на плащането, честотата на повтаряне, както и начална и крайна дата, след което кликнете върху „Запиши“.
Създаването на периодичен разход има няколко предимства, включително:
- Автоматизирано управление: Позволява автоматично проследяване на редовни разходи, като месечни или годишни сметки, и така избягвате ръчното им въвеждане всеки път.
- Спестяване на време: Чрез настройване на периодичен разход спестявате време, тъй като не се налага да въвеждате една и съща информация многократно.
За да направите промени в периодично плащане – било то сума или детайли – отворете последното генерирано плащане, направете необходимите промени и кликнете върху „Запиши“. Тези промени ще се отнасят само за бъдещите плащания.
Имайте предвид, че вече генерираните плащания трябва да се редактират ръчно, едно по едно.