За да добавите приход, следвайте тези лесни стъпки: отидете в раздел „Финанси“ и кликнете на „Нова транзакция“, след това изберете „Добавяне на приход“.
За всеки приход можете да въведете следната информация:
- Имотът,
- Типът,
- Датата,
- Платецът,
- Сумата,
- Размерът на ДДС,
Освен това можете да посочите:
- Договор за наем,
- Описание,
- Свързани документи.
Приходите се групират в няколко основни типа:
- Облагаеми приходи
- Депозити
- Възстановявания и кредитни известия (необлагаеми)
- Други приходи (необлагаеми)
Приход от наем
На практика почти никога няма нужда да добавяте ръчно приход от наем, тъй като той се генерира автоматично на посочената в договора дата (вижте настройките за дата на фактуриране и дата на създаване на плащането). Все пак, ако желаете да добавите наем ръчно (например за попълване на история или добавяне на извънреден наем), имате тази възможност.
Можете да създадете наем ръчно от секция „Финанси“, като изберете „Добавяне на приход“ от тип „Наем“ (или чрез дублиране на предишен наем).
Приходите от тип „Наем“ генерират документи според състоянието на плащането. При неплатен наем се създава документ „Известие за дължимо плащане“. При частично платен наем се създава „Разписка“. При напълно платен наем се генерира „Квитанция за наем“.
Гаранционен депозит
Когато създавате договор за наем, сумата на депозита, въведена в договора, ще бъде записана като приход в раздел „Финанси“.
За да впишете получен депозит, отидете в раздел „Финанси“ и добавете приход от тип „Депозит“. Това автоматично ще създаде разписка за въведената сума.
След приключване на наема и връщане на депозита, можете да запишете разход със заглавие „Възстановяване на депозита“. Ще се създаде съответен документ с подробности за възстановяването.
За приходи и разходи от тип „Депозит“ можете да маркирате опцията „Сумата е само за информация“. Ако тази отметка е активна, сумата няма да се включва в изчисленията и баланса в раздел „Финанси“.