Създаване, редактиране или изтриване на правило за автоматизация
Създаване на правило
За да създадете шаблон за правило за автоматично добавяне и класифициране на транзакции, следвайте тези стъпки: отидете в секция „Банков внос“, кликнете върху иконата „Автоматизация“ горе вдясно, след това върху бутона „Нов шаблон“.
При създаване на правило, всяка съответстваща транзакция ще бъде автоматично класифицирана според предварително зададените критерии.
За всяко правило можете да зададете следната информация:
- Собственик
- Имот
- Договор за наем
- Тип
- Получател
Условия за задействане на правилата:
- Ключова(и) дума(и)
- Сума
- Статус – активно или неактивно
Автоматизация на въвеждането
След импорта, системата автоматично ще добави и класифицира в секция „Финанси“ транзакциите, които отговарят на зададените правила.
Съвпадение се счита за точно, когато сумата, датите и една или повече ключови думи от въведената транзакция съвпадат с активно правило.
Когато потвърдите и добавите транзакция във „Финанси“, се появява индикатор „Вече добавена“. При грешка имате възможност да нулирате вече въведените транзакции, за да ги преработите.
Ако всеки месец получавате фактура от EDF за 29 €, с банково движение със следното описание: „PRELVT SEPA RECU D/O EDF clients ICS.FR47EBE002009 .RUM.MM9760393916780008“, можете да създадете автоматично правило за разпознаване.
Настройката на правилото може да изглежда така:
- Имот: Моят имот
- Сума: 29 €
- Тип: Електричество
- Ключови думи: EDF, FR47EBE002009, MM9760393916780008
- Получател: EDF
При импорт на тази транзакция:
- системата разпознава ключовата дума “EDF” в описанието,
- автоматично я класифицира като разход за електричество за съответния имот,
- я добавя в секция Финанси с предварително зададените тип и получател.
За да работи автоматизацията коректно, сумата и ключовите думи на транзакцията трябва да отговарят на зададените в правилото критерии.
Rentila вече използва собствена логика за автоматизация, специално предназначена за управление на наеми.
Когато импортирате банкови транзакции, системата автоматично сравнява сумите и описанията с неплатените наеми. Ако има точно съвпадение (същата сума и описание, съдържащо например името на наемателя), транзакцията се свързва автоматично със съответния наем, маркира се като платен и получавате известие по имейл.
Затова, за да се избегнат дублирания, грешки в свързването и объркване между тази вградена автоматизация и ръчните правила, не е разрешено създаване на персонализирани правила за приходи от наеми.
Това гарантира последователност в управлението на постъпленията и по-висока надеждност при проследяване на плащанията.