Електронен подпис на протокола за предаване и оглед

За да започнете процедурата по подписване, отидете във формуляра за създаване/редакция на протокол за предаване и оглед, след това в раздела „Подписващи страни“.

Преди да започнете, уверете се, че сте въвели правилно имейлите и мобилните номера на всички подписващи.

Ето как протича процесът на електронно подписване в Rentila, в няколко лесни стъпки:

  1. Наемодателят може да инициира процедурата, като кликне върху бутона „Стартирай процедурата по подписване“. Ще се отвори прозорец, в който той трябва да начертае своя подпис, да поиска и въведе код за потвърждение, получен чрез SMS. След като процесът е стартиран, документът се заключва и се маркира със статус В очакване на подписване.
  2. Покана по имейл се изпраща до всички наематели и гаранти. Те могат да кликнат върху линка от поканата и да подпишат от своя страна. Трябва да потвърдят, че са се запознали със съдържанието на договора, да начертаят своя подпис и да въведат код за потвърждение, получен чрез SMS.
  3. След като документът бъде подписан от всички страни, той се финализира и заключва. Наемодателят, наемателите и гарантите могат да го изтеглят във формат PDF. Копие от документа се съхранява в раздел „Моите документи“.
Важно!

От Закон №2000-230 от 13 март 2000 г., електронният подпис има същата доказателствена стойност като ръчния подпис. Членове 1366 и 1367 от Гражданския кодекс постановяват, че електронният документ има същата доказателствена сила като хартиения.

Съществуват три вида електронни подписи: обикновен, усъвършенстван и квалифициран. Всички са юридически признати, но само квалифицираният електронен подпис се ползва с презумпция за надеждност.

Подписите, които Rentila предлага, са обикновени електронни подписи съгласно Директива №910/2014 на ЕС. Добавяме две допълнителни проверки на самоличността:

  • Проверка на имейл адреса чрез регистрация на профил в Rentila,
  • Проверка на валиден мобилен номер чрез изпращане на SMS код по време на подписването.

Rentila проверява самоличността на подписващите чрез валиден имейл и мобилен номер.

След подписване от всички страни се генерира заключен PDF документ.

При обикновен електронен подпис, задължение на подписващия и организацията, извършваща подписването, е да докажат, че използваният метод е надежден.

Електронният подпис може да се извърши от компютър, таблет или мобилен телефон. Всеки подписващ трябва да разполага със собствен имейл адрес и мобилен номер, за да може да подпише електронно.