Електронен подпис на инвентаризацията
За да започнете процедурата по подписване, отидете във формуляра за създаване/редакция на инвентаризация на обзавеждането, след това в раздела „Подписващи“.
Преди да започнете, уверете се, че сте въвели правилно имейл адресите и мобилните номера на всички подписващи.
Ето няколко прости стъпки за електронно подписване в Rentila:
- Наемодателят може да инициира процедурата, като кликне върху бутона „Започнете процедурата по подписване“. Ще се отвори прозорец, в който той трябва да начертае своя подпис, да поиска и въведе SMS код за потвърждение. След като наемодателят започне процедурата по подписване, документът се заключва и се маркира като Очаква подписване.
- На всички наематели и поръчители се изпраща покана по имейл. Те могат да кликнат върху връзката в поканата и да подпишат от свое име. Те трябва да потвърдят договора, да начертаят своя подпис и да поискат и въведат SMS код за потвърждение.
- След като документът бъде подписан, той се затваря и заключва. Наемодателят, наемателите и поръчителите могат да го изтеглят в PDF формат. Копие от документа се запазва в секцията Моите документи.
Съществуват три различни типа електронен подпис: обикновен, усъвършенстван и квалифициран. Въпреки че и трите са юридически допустими, само квалифицираният електронен подпис се ползва с презумпцията за надеждност.
Обикновеният електронен подпис в момента е най-често използваният тип подпис. Днес огромното мнозинство електронни подписи на пазара са така наречените „обикновени“ подписи, тъй като са по-подходящи и лесни за използване.
Обикновеният електронен подпис отговаря на първото ниво на сигурност и правно признание на подписването на документ. Неговият процес обаче може да бъде подсилен и да придобие по-голяма правна стойност, ако се добави допълнителен слой за удостоверяване. Ние използваме система с двойна автентикация за подписване на документи:
- Потвърждение на валиден имейл адрес на подписващия чрез създаване на акаунт в Rentila,
- Потвърждение на валиден мобилен номер чрез изпращане на SMS код за потвърждение в момента на подписване.
За да докажем надеждността на нашия обикновен подпис, ние записваме имейл адреса на подписващия, неговия мобилен номер, IP адреса на устройството, използвано за подписване на документа, и др. Целта на тези данни е да предоставят на юристите, в случай на спор, възможността лесно да проследят различните етапи на транзакцията стъпка по стъпка.
Електронният подпис може да бъде извършен от компютър или мобилно устройство. Всеки подписващ трябва да има валиден имейл адрес и личен мобилен номер, за да подпише електронно.